Dr. Shelley Carson
Članak je preuzet s: www.kevinmd.com
Bilo u učionici ili na poslovnom sastanku kreativne osobe i osobe s ADHD-om često su „neposlušne“. Skrenu sa zadatka, često prekidaju druge, pitaju neprikladna pitanja, ćudljivi su i zahtjevni. Kognitivno, i kreativne osobe i osobe s ADHD-om mogu biti lako ometane od okoline, nepažljive, s nedostatkom kontinuirane pažnje, u stalnoj potrazi za nečim novim ili uzbudljivim te podbacuju u akademskim aktivnostima.
Ove sličnosti čine bazu „creative-upside-of-ADHD“ teorije koja je promovirana u nekoliko nedavno izdanih knjiga. Te knjige tvrde da su mnogi izrazito kreativni pojedinci od Edisona do Einsteina zapravo imali ADHD, te stvaraju hipotezu da neki roditelji djeteta s ADHD-om možda „uzgajaju“ kreativnog genija.
Danas imamo nekoliko empirijskih istraživanja koja su testirala ovu teoriju, no rezultati nisu još dovoljno konačni i jasni.
Rezultati tih studija daju naslutiti da devijacija od normalnog održavanja pažnje može imati pozitivnu stranu – veću kreativnost – ali samo u nekim slučajevima.
Istraživanja Dr. Shelley Carson ukazuju da kad su uz distraktibilnost (simptom i ADHD-a i kreativnosti) prisutne i jake kognitivne sposobnosti, poput visokog IQ ili velikog kapaciteta radne memorije, osoba može stvarati bogate i kreativne veze između elemenata koji odvlače pažnju i već pohranjenih informacija u mozgu. Teorija je da distraktibilnost dopušta da neke dodatne informacije, koje bi inače bile filtrirane, uđu u svijest, dok visok IQ dopušta tim informacijama da budu prerazmještene i kombinirane na nove i neobične načine.
Članak u potpunosti : ovdje