Profesor ima veliku ulogu u razvoju jednog djeteta. Svatko od nas proveo je veliki dio svog života u prisutnosti jednog profesora. Znali smo kakvu odjeću ima, koliko često je mijenja, kakav miris nosi. Naočale, olovke, fascikli, cipele, zubi, frizura, madeži na licu – sve bi to znali čak i ako ne bismo obraćali preveliku pozornost. A ovo sve je samo popratni i nevažni dio onog najbitnijeg – osobnosti profesora. Nešto što se većini učenika ureže u pamćenje. Osjećaj koji profesor stvori u nama. Ovo se pogotovo odnosi na onu krivo shvaćenu djecu – emotivniju djecu. Jer ne trebate imati puno mudrosti niti znanja da dođete do nekih odgovora. Dovoljno je samo osjetiti. A to je ono najstrašnije. Djeca neće vidjeti krutost ili neznanje takve osobe – ona će osjetiti strah i vidjeti sebe kao nedovoljno dobre.
Ima odličnih učitelja i profesora koji svojim djelovanjem i utjecajem u mnogostrukome nadilaze svoju titulu koja je danas dosta podcijenjena. Važno je naglasiti – koliko god jedan profesor ili učitelj bio kvalitetan i pun razumijevanja, bitno je da ima i slobodu u izvođenju nastavnog programa jer će na taj način moći razvijati puni potencijal u svakom učeniku.
Iako su ovo sada već osnove HNOS-a, bitno je naglasiti:
- Kreda (flomasteri) u boji
Kod pisanja na ploči koristite više boja. Istaknite ono što je važnije drugačijom bojom. - Vizualizirajte vaše gradivo
Pošto takvi ljudi razmišljaju u globalu, lakše će shvatiti gradivo ukoliko ga povežete to stvarnim svijetom. - Koristite video materijale
Nemojte se cijelo vrijeme držati samo knjige. Vidite da li ima nešto što trebate podučavati u video ili drugim zapisima i iskoristite to. - Kod usmenog i pismenog ispitivanja imajte razumijevanja i dajte im dovoljno vremena
- Ne stavljajte ih pod pritisak jer tada dobro ne funkcioniraju
- Hiperaktivnost ( višak energije )
Dopustite im da se kreću za vrijeme sata. Npr. Ako primjetite da je Ivan postao nemiran, pošaljite ga da natopi spužvu, donese kredu ili ga jednostavno pustite da prošeta sam hodnikom na 5 minuta. On će tako izbaciti višak energije i kad se vrati u razred moći će puno lakše može pratiti nastavu. Na taj način olakšavate Ivanu, a i sebi. - Ukoliko je moguće pripremite im već napisan tekst sa osnovnim činjenicama koje treba naučiti: neka bude čitko, velikim slovima, sa istaknutim pojmovima
- Recite što ćete ih pitati (barem naglasite – označite u njegovoj/njezinoj bilježnici ili knjizi što je bitno i što treba naučiti i držite se pritom SAMO bitnog sadržaja)
- Omogućite prilike da pomažu drugima ukoliko vidite da su dobri u onome što rade
- Bitni su predmeti gdje se razvija njihova mašta
Dajte im priliku da pišu i crtaju ono što oni žele.
Gdje buja mašta, bujaju i emocije i rastu mogućnosti! - Ocjenjujte ih na temelju njihove cjelovitosti
Ne ocjenjujte ih samo na temelju njihovih vanjskih simptoma jer vam to daje krivu sliku o njima. Ukoliko se bave nečime van škole, neka Vam to donesu i na temelju toga ih pohvalite. - Hvalite njihove dobre strane.
Negativnim stavom prema takvim učenicima nećete ukloniti “probleme na nastavi” nego ćete ih još i pogoršati