Suradnja s učiteljima

tekst preuzet s www.schwablearning.org

prevela: Sara Brenko
redaktorica: Ines Brenko

Uspjeh učenika s posebnim edukacijskim potrebama često ovisi o otvorenom odnosu i povjerenju između njegovih roditelja i učitelja. Početak nove školske godine dobra je prilika da započnete raditi na kooperativnom i produktivnom odnosu. Evo nekih savjeta kako da počnete:

Upoznajte jedni druge

Upoznajte se sa stručnim suradnicima na školi (školskim pedagogom, psihologom, defektologom, logopedom, nađite posebnog instruktora ili asistenta u nastavi, op. redaktorice) i učitelje prije početka godine, osobito ako je dijete novo u školi. Pokušajte osobno kontaktirati svakog učitelja, jer su susreti licem u lice korisni za bolje upoznavanje. Budući da početak školske godine može biti stresan i za učitelje, uvjerite ih da vam treba samo desetak minuta. Ako je nužno, najavite se prije ili posebno ugovorite sljedeći susret.

Pitanja o kojima bi trebalo raspravljati tijekom prvog susreta:

Vještine: Koje su vještine vašeg djeteta? Koji su njegovi hobiji i izvanškolske aktivnosti? Ima li posebne talente? Kako biste opisali njegovu osobnost? Kakav oblik učenja preferira? Ovakve informacije pomažu učiteljima da uvide širu paletu interesa i sposobnosti vašeg djeteta.

Brige: Što vas brine u vezi s novom školskom godinom? Na kojim područjima vaše dijete ima najviše problema? Je li vaše dijete društveno ili više povučeno? Postoje li određene metode podučavanja koje negativno utječu na vaše dijete? Mogu li određeni prijašnji problemi loše utjecati i u ovoj školskoj godini? To će pomoći učiteljima da uvide poteškoće vašeg djeteta.

Napravite zajedničku strategiju

Radite u timu s učiteljima i stručnim suradnicima i posebnim instruktorima vašeg djeteta. Uključite i svoje dijete u taj tim ako je to u skladu s njegovim godinama. Što svatko od vas može učiniti da spriječi moguće probleme?

Kao grupa, raspravite uvjete i prilagodbe koje bi mogle pružiti podršku vašem djetetu u razredu tijekom nastave. Ako je moguće, uključite vaše dijete u te razgovore i pitajte koje su njegove ideje. Osjećate li da individualizirani plan e dukacije vašeg dijeteta pravilno odražava njegove jače i slabije strane? Svi učitelji vole znati strategije koje povećavaju uspjeh pojedinih učenika.

Održavajte komunikaciju

Ključna je komunikacija svih članova tima tijekom cijele godine. Razradite plan s učiteljima kako da ostanete u vezi i pridržavajte ga se! Neki su od načina da održite komunikaciju:

  • Tjedna izvješća o napretku ili raspored aktivnosti
  • Dnevni planer: Predvidite i odjeljak roditeljskih bilježaka gdje bilo tko, pa tako i učenik, može unositi bilješke koje svi mogu vidjeti i komentirati.
  • Način pregledavanja zadaća: Domaće zadaće mogu provjeravati i poticati učitelji, a nadzirati roditelji i/ili posebni instruktori.
  • Kratke poruke: Roditelji mogu davati učiteljima dodatne informacije u obliku bilješki, poruka na zadacima svoga djeteta, kao npr.: „Proveli smo pola sata rješavajući ovaj zadatak“ ili „Sam je riješio samo zadatke pod parnim brojem jer je morao u krevet.“

Budite fleksibilni

Djetetov odnos prema vlastitoj školovanju neprestano se mijenja. Bitno je da roditelji i učitelji budu fleksibilni i spremni promijeniti vlastite strategije ako se ne pokažu uspješnima. Svako je dijete posebno i zato bi sve strategije i sustave nagrađivanja trebalo prilagoditi njemu te ih redovito provjeravati.

Zadržite smisao za humor

U nekim trenucima to neće biti lako, ali s malo smijeha može se riješiti napetosti. Normalno je da ljudi imaju različita gledišta. Samo se svako malo podsjetite kako svaka osoba u vašem timu ima na umu dobrobit vašeg djeteta. Smisao za humor i slušanje tuđih stavova mogu bitno pridonijeti poboljšanju situacije.

Kad roditelji i učitelji rade zajedno (i s djetetom), pridonose djetetovom uspjehu u školi. Svi ovise jedni o drugima zbog prižanja informacija i potpore jedni drugima tijekom cijele školske godine. Premda je ponekad teško, svi uključeni profitirat će ovakvom suradnjom.

O autoru:
Paul Steffens osamnaest je godina poučavao učenike s posebnim potrebama, a sada radi u Osnovnoj školi Grant u Petalumi, California. Suradnik je na Schwab Learningu od 1987.