Gradionice – primamo prijave

„Dijete nije više napeto, komunikativnije je i opuštenije“

“Kod djeteta povećana kontrola emocija – kontrola bijesa i ljutnje”

“S veseljem je išao na gradionice i zadovoljan se vraćao s njih. S obzirom da se Ivan ne igra baš s vršnjacima, u gradionicama je imao priliku družiti se i socijalizirati se.”

„Smanjio je ljutite ispade tj. bacanje stvari i vrištanje. Brže ga uspijemo smiriti.“

“Odličan način usmjeravanja djeteta na prihvaćanje samoga sebe.”

“Samo tako nastavite, Gradionice su jako korisne.”

“Bila je puna dojmova i svaku Gradionicu je prepričavala danima. Veselila se svakoj osvojenoj medalji.”

„Gradionice“ su rezultat višegodišnjeg rada i usavršavanja, a kroz njih je do sada prošlo preko 200 djece. Pune grupe te zadovoljni roditelji i djeca pokazatelj su kvalitete rada i motiviranosti voditelja.

Opći cilj Gradionica je unaprijediti socijalne vještine djece s ADHD-om, a posebni ciljevi su poboljšanje samopouzdanja, bolja integracija i socijalizacija djece s ADHD-om, razvoj koncentracije te poboljšanje emocionalne kontrole i samokontrole.

Jedna grupa se sastoji od 8 djece koju vodi stručna osoba zajedno s minimalno 3 educirana volontera. Gradionice se održavaju subotama (ukupno 8 subota), a u njima sudjeluju djeca 1. – 4. razreda osnovne škole.

Gradionice u Zagrebu – primamo prijave!

Termin grupe je: od 28.10. do 16.12. (8 subota) od 11.00 do 12.15 sati na adresi Kruge 9.

Prijave primamo putem emaila budenje@gmail.com ili putem telefona 091/519 5303, 098/997 8915. Voditeljica: Marija Skendrović, socijalni pedagog.

Cijena svih 8 termina iznosi 700 kuna i moguće je plaćanje u 2 rate. 1 rata iznosi 400,00 kuna a druga 300,00 kuna. Plaćanje je moguće izvršiti na žiro račun Udruge Buđenje HR8723600001101800658 ili gotovinom na dan početka Gradionica.

Kako bismo dijete poučili socijalnim vještinama bitno je da mu pokažemo na primjeru. Djeci nije dovoljno samo pričati kako se surađuje, kako treba biti ljubazan, velikodušan, već je potrebno da te situacije i iskustveno prođu. S obzirom na dob djece na Gradionicama, učenje kroz igru jedan je od najefikasnijih načina. Na Gradionicama djeca uče kroz igru u dobroj atmosferi gdje su prihvaćeni sa svim svojim vrlinama i manama. Često se događa da ponašanje djeteta s ADHD-om bude istaknuto kao primjer lošeg ponašanja. Najčešće se naglašava samo ono što ne smije raditi, a zanemaruju se vještine i sposobnosti koje dijete ima. Školska sredina postavlja pred djecu zahtjeve koje je ponekad teško ispuniti. Posljedica toga bude pad samopouzdanja jer se dijete osjeća neuspješno i neprihvaćeno u svojoj sredini. Izuzetno je važno djetetu naglasiti ono što čini dobro i za to ga pohvaliti kako bi se osjetilo prihvaćeno i uspješno. Na Gradionicama djeca s ADHD-om često po prvi puta sudjeluju u aktivnostima gdje im se bez osuđivanja ukazuje na neprimjerena ponašanja. Vrline se konstantno primjećuju i svakom se djetetu daju jednake šanse da pokaže u čemu je dobro. Osmijeh svakog djeteta na Gradionicama nam je bitan. Ukoliko se dijete osjeća dobro i prihvaćeno tada je i uspjeh neizbježan.

Metode koje se koriste na Gradionicama su metoda zamjene uloga, metoda glume, metoda razgovora, demonstracije, igre u parovima, igre u grupi. Prilagođava se potrebama i sposobnostima svake grupe i djeteta. Uvažavaju se individualne potrebe i u veseloj atmosferi gdje se prihvaćaju različitosti uči se toleranciji, poboljšava samopouzdanje, emocionalna kontrola i samokontrola, te poboljšava socijalizacija.

Prenosimo neke aktivnosti iz izvješća s Gradionica:

Ja – superheroj. Na početku smo imali motivacijski razgovor. Razgovarali smo o tome tko bi bio heroj. Kakva je to osoba; dobra ili loša? Što heroj radi? Poznajemo li kojeg heroja? Koji heroji postoje u crtanim filmovima? Koje su njihove moći? Što oni posjeduju? Kako izgledaju? Po čemu su slični, po čemu različiti? Koji je nama najdraži i zašto? Zatim smo se zapitali da smo mi super heroj, kako bi izgledali i što bi radili, koje bi moći imali. Nakon motivacijskog razgovora svatko je dobio komad glinamola. Objasnili smo što je glinamol i kako se s njime radi. Cilj nam je bio napraviti sebe kao super heroja. Pokušati prikazati svoje osobine i moći. Neki su ideju dobili odmah, neki kasnije, neki su kopirali druge. Poticali smo da svatko bude drugačiji da svatko smisli svoje moći. Nekima smo i pomagali malo. Uz bodrenje i pohvale djeca su rado sudjelovala. Na kraju smo sve heroje poredali na sredinu stola i o njima razgovarali. Svatko je prestavio svog heroja. Nakon svake predstave zapljeskali smo. Tko je htio, heroja je mogao ponijeti kući. Svi osim jednog dječaka to su napravili. On je odlučio ostaviti rad na izložbi (na vanjskom stolu ispred vrata.)

Razgovor i dodjela novih osobina. Na prošlim Gradionicama svatko je napravio otisak svoje ruke u koji je napisao svoje ime. Oko svoje ruke nalijepili smo i tri paprića (post it-a) na kojima smo napisali svoje 3 dobre osobine. Sada samo se opet našli pred tim radovima. Na zid smo nalijepili radove s post it-om od prošli put. Stolice smo postavili u gledalište tako da svi vidimo plakate. Kao i svaki put do sada svatko je dobio riječ da kaže što mu se svidjelo a što ne na ovim gradionicama. Nakon što smo to iznijeli svatko je na svoj plakat dobio još jedan post it na koji smo zapisali neku novu osobinu koju je taj dan zaslužio npr. dobar savjetnik ( u rješavanju problema u igri špagica), dobar graditelj (gradnja tornja), pošten (u igri na poligonima). Svi su otišli zadovoljni svojim dobrim osobinama.

Današnje druženje smo započeli bacanjem kocke i čitanjem pravila. Zatim smo svi sjeli za stol i započeli razgovor o proteklom tjednu. Dječacima smo podijelile papire i zamolile ih da nam nacrtaju što su radili i kakav im je tjedan bio. Svi su se odmah bacili na posao. Nacrtali su npr.svoj odlazak na Interliber, dolazak kući nakon napornog dana, igranje igrica i slično. Prokomentirali smo svaki crtež. Zatim je jedan dječak pokazao knjige koje je kupio na Interliberu (Grčka mitologija, Antički Rim) i započela je žustra rasprava o grčkoj mitologiji. Tu su nas dječaci oduševili! Toliko su načitani i upućeni u mitologiju; lako bi se i odrasli mogli posramiti. Teta Gabrijela je, primijetivši njihov velik interes, počela čitati. Svi su pozorno slušali i aktivno sudjelovali.

Projekt Gradionice – terapeutske igre za djecu osmislili smo i započeli s realizacijom u ožujku 2010. Projekt su oživjeli voditeljica Nikolina Ferek, mentor i supervizor Marko Ferek te vedre i sposobne studentice Anita Vuger, Diana Reizl, Ivana Mazavac, Marija Frigan i Mia Bašić.