Izazov učiteljima – 30 dana meditacije!
Pozivamo SVE učitelje koji prakticiraju ili su upoznati s meditacijom da 30 dana sa svojim učenicima provode meditaciju.
Nakon 30 dana učitelji će ispuniti upitnik o utjecaju meditacije na učenike i mogućim promjenama.
Zašto meditacija?
Iako je u razvijenijim zapadnim zemljama te u mnogobrojnim istočnim državama meditacija u školi prisutna, na našim prostorima ona je još uvijek novost. Waters i suradnici (2014) u svom preglednom radu, analizirali su rezultate 15 istraživanja s ukupnim uzorkom od 1797 učenika. Od 61% rezultata koji su pokazali statističku značajnost, 67% učitelja je primijetilo male, 24% srednje te 9% velike promjene na bolje u pogledu emocionalne regulacije te kognitivnog funkcioniranja.
Istraživanja su pokazala da meditacija ima pozitivne učinke na učenike. Oni su mirniji, opušteniji, manje agresivniji, više koncentrirani, više empatični. Meditacija nam je sredstvo kojim pomažemo učenicima da se uspješno nose sa stresom i frustracijama koje su često prisutne u školskoj dobi te rezultiraju slabijim rezultatima učenika. Primjer dobre prakse je jedna osnovna škola u Americi koja je umjesto kazne za učenike neprihvatljivog ponašanja uvela meditaciju. Rezultati su bili takvi da u cijeloj godini niti jedan učenik nije bio suspendiran. Vježbe disanja i opuštanja su se pokazali puno učinkovitijima nego kazna.
Bitan dio ovog izazova je kolektivno povezivanje učitelja putem Facebook-a u svrhu izmjene iskustva i kako u izazovu ne bi bili sami. Sve učitelje koji će biti u ovom izazovu pozivamo da se priključe u Facebook grupu 30 dana meditacije. U toj grupi učitelji mogu izmjenjivati svoja iskustva kako bi kolektivno došli do najboljeg načina provođenju meditacije u razredu/obrazovanju.
Ovim putem podsjećamo učitelje da u pozitivnim promjenama u obrazovanju oni imaju najveću moć i da zajedničkom suradnjom mogu donijeti obrazovanju potrebne reforme.
Ova inicijativa je dio veće inicijative – Kolektivni obrazovni sustav – kojem je cilj kolektivno povezivanje svih učitelja s ciljem implementacije novih ideja u obrazovanje.
U medijima:
Jutarnji list, 18.05.2017.